OK app gered door fintech Woolsocks

De OK app is gered. Woolsocks AG, een fintech opgericht door de Nederlandse oprichters van online broker DEGIRO, heeft de app uit een faillissement overgenomen. Financiële details zijn niet bekend gemaakt. Het bedrijf achter de app ging in augustus failliet. In 2019 nam Talpa Media Investments een belang in de appmaker achter de betaal- en loyalty-app OK. In 2022 kondigde het bedrijf een strategische samenwerking aan met PostNL met als doel om ‘relevante shopping services’ gericht aan meer dan 6 miljoen Nederlanders aan te bieden. Dat was ook ongeveer het laatste nieuws dat OK naar buiten bracht. De oorzaak van het faillissement is nog niet bekend. De curator heeft nog geen verslagen gedeponeerd. Door de integratie van de functies van OK in de Woolsocks-app, kan het bedrijf meer dan 5 miljoen gebruikers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Ierland nieuwe loyalty programma’s aanbieden. De OK-app stelt gebruikers in staat om klantenkaarten, cadeaukaarten en coupons van grote retailers zoals IKEA, Decathlon en MediaMarkt op één plek op te slaan en te beheren. Met open banking-technologie stelt Woolsocks merken in staat om promoties te optimaliseren, inzichten in consumentengedrag te verkrijgen en de omzet te verhogen met hyper-gepersonaliseerde, data-gedreven marketing- en loyaliteitscampagnes.
emerce
02-10-2024 11:49