TikTok Engeland houdt in-app koopjesfestijn

E-commerceplatform TikTok Shop kennen we in Nederland nog niet, maar in Engeland werd had in no-time zo groot dat het eerste koopjesfestijn er al wordt gehouden. Het einde van de zomervakantie markeert in e-commerce het begin van de race naar het einde van het jaar. En voordat de reguliere webwinkels hun actieperiodes beginnen, rond Black Friday en Sinterklaas en Kerst, houden de platformen hun privé feestjes. Aanstaande maandag begint in Nederland de zevendaagse op bol.com, kort daarop gevolgd door Prime Deal Dagen van Amazon en in november Singles Day bij Alibaba. Een nieuw koopjesfestijn komt eraan, mogelijk volgend jaar ook in Nederland. TikTok is namelijk bezig zijn portfolio uit te breiden richting e-commerce. Je ziet er niet enkel onderhoudende en informatieve filmpjes, maar influencers in de VS en het VK kunnen er ook spulletjes verkopen. Het hele transactionele proces wordt opgetuigd en afgehandeld door en op TikTok zelf. Vanaf vandaag tot en met maandag 30 september houdt TikTok in het VK de zogeheten For You Days. Dat wordt een koopjesevenement met exclusieve kortingen op duizenden populaire producten van de favoriete merken op TikTok. Het gaat hier louter om live streams en dan vooral in de populaire categorieën Beauty, Fashion en Lifestyle. Uit onderzoek van het GfK blijkt, zo vertelden ze recent op Emerce Fashion, dat tweederde van de transacties zich in deze groepen afspeelt. De marktpenetratie onder modeverkopers van TikTok Shop in het VK is ruim verdubbeld in een jaar tijd tot twaalf procent. Ter vergelijking: Shein blijft hangen tegen de 25 procent. De gemiddelde orderwaarde ligt bij beiden rond de twintig à vijfentwintig euro. Foto: Clay Banks, Unsplash
emerce
24-09-2024 12:56