EDAY: Creatie van een ‘cutting edge’ marketinglandschap

Marlous Been van Odido en Stan Dorgelo bespreken op EDAY de initiële uitdagingen en de gekozen aanpak bij het benutten van AI-mogelijkheden die de grenzen van marketing steeds verder verleggen. Data is van cruciaal belang voor AI, maar ondanks aanzienlijke investeringen en inspanningen om datasiloversnippering binnen bedrijven te doorbreken, blijven de resultaten vaak achter bij de verwachtingen. De vooruitgang naar de ‘very edge of the present’ wordt mogelijk gemaakt door een nauwe samenwerking tussen business en IT. Ondanks de inzet en samenwerking binnen organisaties, blijft het end-to-end beheer van data echter een uitdaging. Hierdoor blijft de datakwaliteit te laag, wat de ruimte voor verdere groei met AI beperkt. Been en Dorgelo illustreren aan de hand van een concrete casus hoe het nemen van eigenaarschap over data en technologie kan leiden tot een versnelling van innovatie op het snijvlak van marketing en AI. Dit geeft businessleiders de mogelijkheid om structurele verbeteringen te realiseren en daadwerkelijk aan de voorhoede te blijven. EDAY vindt plaats op 3 oktober in de Kromhouthal in Amsterdam Noord. Kaarten zijn hier te bestellen.
emerce
24-09-2024 08:55