1 miljoen euro voor AI klantenservice van Engaige

Engaige heeft 1 miljoen euro heeft opgehaald in een seed investeringsronde. De in Rotterdam gevestigde AI-startup krijgt de financiering van hoofdinvesteerder Graduate Entrepreneur Fund, Mamadoo Ventures, Keadyn en verschillende angel investeerders. De investering wordt gebruikt voor het versnellen van de internationale uitrol van het schaalbare automatiseringsplatform voor klantenservice. Graduate Entrepreneur Fund wordt gefinancierd door ervaren ondernemers uit Delft en Rotterdam. Het biedt early-stage startups kapitaal en ondersteuning vanuit een uitgebreid netwerk van 175 ervaren ondernemers. Engaige ontwikkelt een complete platform oplossing om verschillende contactkanalen, inclusief chat, Whatsapp en e-mail, te automatiseren. Men richt zich op bedrijven met complexere behoeften, die AI als een belangrijk onderdeel van hun strategie zien. Het automatiseringsplatform van Engaige maakt gebruik van Agentic AI en grote taalmodellen, waardoor bedrijven taken kunnen automatiseren zoals het opnieuw verzenden van bestellingen of het informeren van klanten over diverse ontwikkelingen. Hoewel AI sterk in de belangstelling staat, maken maar weinig bedrijven daadwerkelijk gebruik van AI. “We hebben allemaal wel frustrerende ervaringen gehad met klantenservice, vooral als het om chatbots gaat.” zegt Tijmen van den Elzen, “Met onze technologie hebben de klanten van onze cliënten nu 24/7 directe toegang tot hoogwaardige ondersteuning in alle talen, met een kwaliteit die vergelijkbaar is met, of zelfs beter dan, die van menselijke medewerkers. Voor degenen die geen volledige automatisering willen, bieden we ook door AI gegenereerde, voorgeschreven antwoorden die service-agenten kunnen gebruiken, wat de efficiëntie aanzienlijk verbetert terwijl de menselijke aanpak behouden blijft.”  
emerce
24-09-2024 08:20