Britse toptitels gaan cookieloos met Nederlandse technologie

Toptitels als BBC History Extra, BBC Gardeners’ World en RadioTimes gaan Nederlandse technologie gebruiken om online reclame te tonen zonder schending van privacy van zijn lezers. Die technologie zorgt ervoor dat de lezers van de krant wel reclame te zien krijgen, maar die is niet gebaseerd op profiel- of gedragsinformatie van die betreffende persoon. Dat is anders dan wat in de mediawereld gebruikelijk is geworden, maar wat privacyregels verwerpen. Technologie van het Nederlandse bedrijf Opt Out Advertising gaat worden ingezet bij Immediate. Dat is een media-exploitant met een online maandbereik van veertig miljoen geïnteresseerden in diens specialistische uitgaven. Daaronder: 21 miljoen Britten en 1,4 miljoen abonnees. Immediate is onderdeel van het Duitse uitgeefconcern Burda, wat mogelijk de deuren openzet naar het oosten voor het Nederlandse techbedrijf. Opt Out Advertising werkt reeds voor de Engelse kwaliteitskrant The Guardian. Foto: frank carman (cc)
emerce
28-06-2024 10:53