Linehub doet Duitse overname

Linehub, de Nederlandse groep met specialistische online marketingdiensten, koopt het Duitse bedrijf adnymics. Daarmee krijgt het expertise rondom CRM-gedreven insertmarketing. Net als de labels Daisycon, Affiliprint, Sovendus, Basebuilder, Conversive, Trendata en New Media is ook adnymics specialist in een niche. “Dit opent echt nieuwe distributiemogelijkheden, want we kunnen mensen nu gericht insertreclame gaan sturen. Affiliprint hadden we al en dat is goed om nieuwe klanten te werven, maar we kunnen nu ook bestaande klanten van bedrijven met gerichte boodschappen bedienen”, aldus de kopende directeur Marko Dobroschelski. Insertreclame is de vorm van reclame waarbij een folders of presentje in een doos wordt gestopt bij een online order. Dat is vaak generiek, juist omdat targeting niet mogelijk is. Het Duitse bedrijf combineert echter CRM met print on demand. Anders gezegd: met klant of -profiel kan een boodschap op maat worden gedrukt. “Dit is fijnmazig en datagedreven.” “Deze overname draagt bij aan de groeidoelstellingen van Linehub en opent het voor alle labels ook kansen voor nieuwe distributiekanalen via adnymics’ product ParcelDealz.” Het nieuwe product zal eerst via het Duitse bereik van Linehub in de DACH-markt breder worden aangeboden, daarna op de andere Linehub-markten. Het bedrijf van Dobroschelski is actief in west- en noord-Europa, Frankrijk en Roemenië. De overname vond in maart plaats en omvat honderd procent van de aandelen. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. Met het oog op de toekomst zoekt Dobroschelski uitbreiding richting de domeinen CRM en e-mailmarketing. Linehub realiseerde vorig jaar een omzet van tachtig miljoen euro, een plus van veertien procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Er werkt iets meer dan 250 man. Foto: CURVD® op Unsplash
emerce
10-04-2024 06:40