Nederlandse reis-app Stippl haalt 575.000 euro op

De makers van de mobiele app Stippl, een handzame reisplanner, hebben weer een kleine kapitaalinjectie opgehaald. Met nu bijna zes ton aan werkkapitaal streven de Nederlandse ondernemers ernaar om eind 2024 een miljoen gebruikers te noteren. De investeerders in deze ronde zijn Marbruck Investments uit Australië en Volve Capital uit Amsterdam. Luuk Verhoeven, Omar Sheshtawy en Robin van Rijn streefden voor 2023 naar 100.000 gebruikers. Dat werden er 230.000. Maandelijks bedienen ze rond de zeventigduizend reizigers met hun app Stippl. Voor die eerste mijlpaal haalden ze vier ton groeigeld op. Het behalen van de eerste doelen prikkelt de investeerders om bij te storten. Stippl biedt gebruikers een overzicht van hun reisroutes, de verblijven en de kosten. Bovendien kan de gebruiker vanuit de app slaapplekken boeken op Booking.com, tripjes en activiteiten bij GetYourGuide en inspiratie opdoen bij travelinfluencers. De app wil de reiziger ontzorgen met een gedetailleerd, actueel reisplan. Behalve op de particuliere markt richten de ondernemers zich ook op hotels, reisbureaus en regionale toeristische organisaties (DMO’s). Een twee jaar oude demo die de essentie weergeeft:
emerce
03-04-2024 06:14