Wat verdienen digital agency-medewerkers in welke functie? En wat vinden zij eigenlijk belangrijk in hun werk? Voor het tweede jaar op rij hebben Emerce en Berenschot een salaris- en werktevredenheidsonderzoek uitgevoerd.
Daaruit blijkt onder andere dat bij vrijwel iedereen het salaris het afgelopen jaar is gestegen. De meeste werknemers zijn er 5% op vooruitgegaan.
Opvallend is een toename in de ervaren werkdruk. Waar 41 procent vorig jaar aangaf de werkdruk hoog te vinden (maar niet problematisch), is dit nu 47 procent – waarmee digital agencies hoger scoren dan de bredere markt van online business. Bij agencies vindt 8 procent de werkdruk te hoog.
Ook bij vragen over de manier waarop mensen hun werk kunnen doen binnen hun organisatie komt werkdruk als onderwerp terug. Zo zegt 27% dat de hoeveelheid werk die verwacht wordt niet acceptabel is. Vorig jaar kwam dit nog niet als een kritiekpunt naar voren.
Daarnaast blijkt dat medewerkers zich ten opzichte van vorig jaar sterker zorgen maken om economische omstandigheden, het kennisniveau binnen de rest van de organisatie en mogelijke afname van vraag naar producten en diensten die het bedrijf levert.
Het volledige onderzoek is hier te vinden.
emerce
20-02-2025 06:01