Een 100% autonome medewerker met AI bouwen, en elke onderneming een extra medewerker geven om online te groeien. Dat is de missie van Typetone, een startup in kunstmatige intelligentie van ondernemers Sjoerd de Kreij en Sam Baud, die in Amsterdam hun bedrijf hebben opgericht.
Mkb’ers moeten volgens beiden ook een kans krijgen om van AI te profiteren, en om eindelijk een kans te krijgen om online van grote partijen te winnen als het gaat om online marketing. Dat kan nu met AI-medewerker: Sarah.
De twee jonge ondernemers werken al jaren samen in data en waren al lang voor ChatGPT bezig met AI. Ze zagen met eigen ogen hoe moeilijk het is om als klein bedrijf online te groeien op sociale media en met SEO (hoog scoren op Google). Ook zagen ze dat ondernemers helemaal geen tijd hebben om dit zelf te doen, maar dat medewerkers aannemen vaak geen optie is.
Zo kwamen ze op het idee van een AI-medewerker: Sarah. Niet een tool, maar een virtuele medewerker. Het doel van de startup is het bieden van ondersteuning bij het oplossen van personeelstekorten op de arbeidsmarkt. Sarah doet er ongeveer tien minuten over om een contentstrategie te maken voor de aankomende drie maanden. Vervolgens kan ze de contentstrategie ook zelf uitvoeren.
Wanneer een organisatie Sarah in dienst neemt, wordt alle relevante kennis over de organisatie in haar systeem geladen. Hierdoor blijft haar schrijfstijl consistent met die van de organisatie. Daarnaast wordt Sarah geïntegreerd met de voor haar relevante systemen. Uiteindelijk wordt ze gekoppeld aan diverse nieuwsbronnen om nieuws te filteren dat relevant is voor de organisatie. Dit stelt Sarah in staat om proactief nieuwe ideeën te delen met haar menselijke collega’s, bijvoorbeeld via Slack. Deze productiviteit onderscheidt Sarah van bestaande AI-systemen zoals chatbots.
emerce
10-09-2024 07:45