Het Amsterdamse bedrijf achter de OK app is failliet. Volgens het insolventieregister zijn alle bij het bedrijf betrokken vennootschappen bij het faillissement betrokken.
De app OK moest een soort Zwitsers zakmes in de retail worden. OK hielp consumenten voor, tijdens en na het winkelen door verschillende shoppingdiensten te bundelen. Gebruikers van de OK-app konden klanten- en cadeaukaarten opslaan, door reclamefolders bladeren, aanbiedingen bekijken, nieuwsbrieven van favoriete winkels lezen en hebben toegang tot kortingscodes van verschillende webwinkels. Op basis van profiel en locatie, selecteerde en presenteerde OK de juiste shopping content.
De OK-app zou afgelopen jaren zijn gegroeid naar meer dan 1 miljoen downloads.
In 2019 nam Talpa Media Investments een belang in de appmaker achter de betaal- en loyalty-app OK.
In 2022 kondigde het bedrijf een strategische samenwerking aan met PostNL met als doel om ‘relevante shopping services’ gericht aan meer dan 6 miljoen Nederlanders aan te bieden.
Dat was ook ongeveer het laatste nieuws dat OK naar buiten bracht.
De oorzaak van het faillissement is nog niet bekend. Op de site stonden nog vacatures vermeld.
emerce
28-08-2024 09:45