Temu stelt zijn handelssite open voor verkopers uit Europa, waaronder ondernemers uit Nederland, Duitsland, Engeland en Frankrijk.
Het Local to Local-model in de EU is ‘op maat gemaakt voor verkopers met overzeese opslag- en fulfillmentmogelijkheden’, legt Zixia Yi uit Op LinkedIn. Zij is verantwoordelijk voor Temu’s Seller Acquisition op de EU-markt.
Sinds juli is de marktplaats officieel open voor de registratie van bedrijven gevestigd in de EU. De campagne die nu start richt zich specifiek op bedrijven uit Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Groot-Brittannië en Nederland. Die landen hebben opgeteld 344 miljoen inwoners.
Temu biedt verkopers een partnermodel waarbij ze geen commissies, maandelijkse kosten of advertentiekosten betalen. De verkopers moeten hun producten aanbieden via een omgekeerde veilingproces bij Temu waarbij zij de laagst mogelijke prijs stellen. Vervolgens bepaalt het platform de uiteindelijke verkoopprijs. Hierdoor kan de laagste prijzen aan klanten aan bieden.
De verkoper moet eigenlijk kiezen wat zijn absolute ondermarge is qua winst. Voorraadbeheer, verzending en retouren doet hij zelf. Het verkoopplatform verzorgt de online promotie en klantenservice.
Foto: TruckRunm, Unsplash
emerce
22-08-2024 11:52