De e-commerceomzet van beautyketen Douglas is afgelopen kwartaal met 7,5 procent gegroeid tot 313 miljoen euro.
De digitale groei houdt gelijke tred met die in de offline kanalen. Fysieke winkels zagen de verkopen namelijk toenemen met 7,2 procent tot 664 miljoen euro.
E-commerce is goed voor 32 procent van de totaalomzet van de Europees werkende groep. Dat is evenveel als een jaar geleden. De leiding ziet de sterkste e-commercecijfers op de Duitstalige markt, centraal Europa en Nederland.
Het aantal bezoekers steeg in het derde kwartaal met 16,9 procent. Het aantal kopende klanten met 8,1 procent.
Volgende maand krijgen alle websites en apps van Douglas Group een facelift “om hun uiterlijk in lijn te brengen met de premium uitstraling van het Douglas-merk.”
Onder de streep schreef Douglas over het afgelopen kwartaal een verlies van 72 miljoen euro. Dat komt voort uit eenmalige lasten: aflossing van leningen en obligaties wat mogelijk was uit de beursgang.
Topman Sander van der Laan van Douglas Group wil tot eind 2026 tweehonderd nieuwe winkels openen en vierhonderd zaken opnieuw inrichten. De groep heeft 1.800 winkels.
Foto: Jernej Graj, Unsplash
emerce
16-08-2024 06:27