MediaMarkt vernieuwt klantenprogramma, komt met meer diensten

MediaMarkt steekt loyaltyprogramma in het nieuw en gaat het veel actiever inzetten. Onlangs heeft de elektronicawinkel zijn klantenprogramma omgedoopt van MediaMarkt Club naar myMediaMarkt. Vorige week werd het nieuwe model uitgebracht. Leden van het programma krijgen voor elke euro die ze bij de winkel uitgeven een spaarpunt. Voor duizend punten krijgt men een kortingsbon van twintig euro. Om klanten te verleiden zich in te schrijven, krijgen ze gratis bezorging voor alle online bestellingen, exclusieve deals en kans op speciale events te bezoeken. Een sportief bezoekje aan de Kuip ligt dan voor de hand. MediaMarkt heeft in Nederland vier miljoen leden in zijn klantenprogramma en in België drie miljoen. CEO Remko Rijnders beoogt die groep actiever aan zijn keten te binden. “We gaan ook veel sterker de nadruk leggen op service ná de verkoop. De ruimte voor servicediensten in onze winkels wordt groter, het in-store assortiment wordt kleiner. Om klanten nooit nee te hoeven verkopen, hebben al onze medewerkers terminals waarmee ze alles uit voorraad kunnen bestellen voor de klant. Die kan het afhalen of laten bezorgen.” “Services & Solutions wordt steeds belangrijker. Denk aan zaken als reparaties, refurbishen en trade-ins”, het inruilen van oude items en dan nieuwe met korting kunnen kopen. Rijnders’ hogere doel is meer klanten naar de fysieke winkels te krijgen. Tachtig procent van de userjourneys begint nu online. Dat beoogt de topman wat meer in balans te brengen.
emerce
11-06-2024 11:54