Picnic gaat in Duitsland het gevecht aan met HelloFresh

Picnic gaat in Duitsland de concurrentie aan met HelloFresh. Mede-oprichter van Picnic, Frederic Knaudt, heeft persoonlijke ervaring op dit gebied. In 2012 richtte hij de start-up Kochzauber op, het eerste bedrijf in Duitsland dat vers voedsel per post verstuurde. Nadat Lidl het bedrijf overnam, leek er geen groeiperspectief meer en werden de activiteiten gestaakt. Nu meent Knaudt dat de tijd rijp is voor een herkansing binnen Picnic. ‘De Duitsers zijn zeer prijsbewust’, legt Knaudt uit. In tegenstelling tot andere aanbieders heeft Picnic geen abonnement nodig, wat klanten meer flexibiliteit biedt. Bovendien zijn de prijzen bij Picnic aanzienlijk lager. Terwijl een gerecht bij de concurrentie vaak meer dan 6 euro per persoon kost, is de gemiddelde prijs bij Picnic ongeveer 3 euro per persoon. Picnic is van plan om 60 procent van alle huishoudens in Duitsland te bereiken. Het valt nog te bezien of Picnic met zijn nieuwe aanbod de Duitse markt voor kookboxen daadwerkelijk kan veroveren. De focus op lage prijzen en hoge flexibiliteit kan echter veel gezinnen aanspreken die snel en gezond willen koken zonder zich op de lange termijn te binden.
emerce
22-05-2024 06:03