Nieuw iDEAL-platform vereenvoudigt betaalproces

Zo’n 300.000 aangesloten webwinkels kunnen per direct nieuwe iDEAL-functionaliteiten integreren. Deze innovaties zijn gericht op het faciliteren van een snellere en gebruiksvriendelijkere bestelervaring, wat een hogere conversie voor webwinkels tot gevolg heeft. Dankzij het nieuwe iDEAL-platform kunnen webwinkels voortaan een gestandaardiseerde en verbeterde betaalervaring bieden, belooft Amos Kater, Chief Product Officer bij iDEAL. ‘Het verbeterde platform betekent het einde van het herhaaldelijk invoeren van gegevens bij online aankopen. Klanten kunnen sneller en eenvoudiger bestellen, wat direct bijdraagt aan een hogere conversieratio, terwijl ze blijven betalen via hun eigen bank.’ De consumentencampagne voor het nieuwe iDEAL gaat van start in april. Vanaf dan kunnen klanten een iDEAL-profiel aanmaken en profiteren van de snellere bestelflow. Implementatie na de start van de campagne blijft mogelijk, maar winkels die eerder aan boord zijn, plukken direct de vruchten van de toegenomen klanttevredenheid en conversie, zegt Kater.
emerce
05-02-2024 07:56