C&A beëindigt de samenwerking met externe marktplaatsen

C&A stopt na ruim vijftien jaar met het verkopen van kleding via grote webwinkels als Amazon, Wehkamp en Zalando. C&A wil zich weer richten op de groei van de eigen kanalen voor online verkopen. C&A ging in 2008 voor het eerst een samenwerking aan met zo’n externe digitale marktplaats. Aanvankelijk ging het alleen om Wehkamp. In 2022 kwamen daar Amazon en Zalando bij. Deze samenwerking werd aangegaan met het heldere doel voor ogen om het loyale klantenbestand te laten groeien en nieuwe klanten te werven die vervolgens rechtstreeks naar de digitale kanalen en de winkels van C&A zouden gaan om te shoppen. Uit een uitgebreide evaluatie bleek dat de resultaten op dat gebied niet bevredigend zijn. De Europese retailer zal zich nu richten op het versterken en laten groeien van zijn eigen digitale kanalen met de sterke capaciteiten die het bedrijf intern in huis heeft. Daarnaast zal er verder worden gebouwd aan het nieuwe lidmaatschapsprogramma ‘C&A For you’. Er vinden momenteel gesprekken plaats met Amazon, Zalando en Wehkamp over een gecontroleerde afsluiting.
emerce
25-01-2024 18:00