Bijna negentig procent van de Amerikaanse tieners heeft een iPhone. Even zoveel zeggen dat hun volgende weer een Apple-telefoon zal zijn. Killing cijfers voor Android.
Als de voorkeur van de Amerikaanse tiener leidend is voor de toekomst van Android dan moet Google zich zorgen maken. De jeugd heeft geen Android en wil het ook helemaal niet.
Dat vloeit voort uit een jaarlijkse peiling van investeringsbank Piper Sandler onder negenduizend jongeren en jongvolwassenen.
Voorts heeft 34 procent van de ondervraagden een Apple Watch en is Apple Pay voor 42 procent de nummer één betaalapp. Cash App van Square is de nummer twee met 27 procent.
De peiling dekt een brede waaier aan onderwerpen die vooral met gedragsvoorkeuren te maken heeft.
Zo blijkt ‘Pay in 4’ van Paypal de populairste dienst voor achteraf betalen en stijgt qua shopping de voorkeur voor off-price en online only e-tailers. Die ontwikkeling gaat ten koste van speciaalzaken, discounters en outlets.
De nummer één e-commerce-app voor tieners is Amazon (55%), gevolgd door SHEIN, Nike, GOAT en Temu.
Foto: Garry Knight (cc)
emerce
20-11-2023 15:01