Socialmediabureau somention neemt Influentials.com over, een marktplaats voor makers van socialmedia. Ze gaan investeren in de zelfstandige groei van het platform.
De verkoop van Influentials.com komt zeven jaar en een paar dagen na de lancering. Hoeveel geld met de overname is gemoeid houden de partijen voor zich. Het lijkt erop dat het platform zelfstandig niet de schaal kon bereiken die het nastreefde.
“Authentieke content en storytelling voor merken, daar draait content creatie voor Somention om. Wij willen de groei van Influentials laten versnellen met deze missie en daarbij inspelen op het groeiend potentieel van user-generated-content en micro-influencers. Wij geloven hier 100% in en deze overname past daarom perfect in onze strategie”, aldus Charlotte Koeleman (foto), managing partner Somention, in een persverklaring.
Ondanks de internationaal klinkende naam is het influencersplatform voornamelijk actief op de Nederlandstalige markt. Dat omvat sinds 2020 ook de Belgische markt, want toen kocht het de Belgische influencermarktplaats Buzzooka.
De verkopende partij is Sharon Klaver. Zij was eerder COO van Influentials. Het bedrijf werd opgericht door de Rotterdamse ondernemers Jolique Möller en Michael van Lier. Zij bouwden een platform waar bedrijven tegen betaling campagneopdrachten kunnen aanbesteden richting influencers.
In 2018 haalde het platform nog ruim drie ton groeigeld op via crowdfunding.
emerce
19-09-2023 12:48