Performance marketingbureau Wunderkind moet naam wijzigen

Het van oorsprong Amerikaanse performance marketingbureau Wunderkind dat sinds vorig jaar een Nederlandse vestiging heeft, mag die naam niet langer gebruiken op last van de Nederlandse Wonderkind-groep. Dat blijkt uit een deze week gepubliceerd vonnis van de Rechtbank Den Haag. Hoewel de namen verschillen, bestaat er volgens de rechter verwarringsgevaar. Wonderkind heeft software ontwikkeld waarmee met een online advertentie een specifieke doelgroep kan worden bereikt. Wonderkind biedt deze software (onder de naam Talent Attraction Technology tool) aan aan bedrijven en begeleidt hen bij het optimaliseren van hun vacature-advertenties, het vergroten van het bereik van vacatures en het personaliseren van het vacatureaanbod. Wunderkind Technologies is een wereldwijd opererende Amerikaanse onderneming met vestigingen in New York, Indianapolis en Montreal. Zij is in 2010 opgericht onder de naam BounceX (Bounce Exchange) en heeft haar naam per 18 maart 2020 gewijzigd. Omstreeks 10 mei 2022 is onder de naam Wunderkind een kantoor in Amsterdam geopend dat zich in het bijzonder richt op de Nederlandse en Europese markt. Al in 2021 heeft Wonderkind Wunderkind gesommeerd de inbreuk op haar Wonderkind-Uniemerk te staken. Partijen hebben sinds begin 2021 overleg met elkaar gevoerd.  
emerce
26-05-2023 09:00