Europese uitrol voor marktplaats sieraden en horloges

Katchin, een marktplaats voor design sieraden en horloges, begint zijn internationale uitrol buiten thuismarkt Engeland naar Duitsland en Frankrijk. De buitenlandse lanceringen zijn onderdeel van een gerichte expansieplan waarbij Katchin in korte tijd op Europa’s drie grootste markten actief wil zijn. De site ging eind januari 2023 van start en heeft reeds een potentieel bereik van ruim tweehonderd miljoen consumenten. Het bedrijf sorteert voor op de verwachte groei in vraag naar luxe sieraden en horloges. Op de site staan producten van reeds zo’n zeventig merken. Onder hen: Emporio Armani, Issey Miyake, Otazu, Ania Haie, Rotary en Festina. In de komende maanden zal het ook in andere EU-landen de deuren openen. Volgend jaar staat Amerika op de agenda. Katchin is niet zomaar een willekeurige ambitieuze start-up. De marktplaats is een handelsmerk van Fossil Group en kan daarom rekenen op de financiële middelen en organisationele support van het concern. Voor de onderliggende technologie schakelden de Amerikanen het Franse bedrijf Mirakl in, leverancier van marktplaatssoftware. Het initiatief staat sinds augustus 2022 onder leiding van Shelly Gardner, speciaal voor de taak aangesteld. Het nieuwe merk heeft 1.268 volgers op Instagram en 1.988 op TikTok. Foto: Travis Isaacs (cc)
emerce
24-05-2023 07:45