KLM lanceert sub-brand Tech & Data

KLM brengt een nieuw merk op de markt waarmee het zich als werkgever specifiek wil richten op digitaal technische personeel. Het nieuwe submerk het Tech & Data en is ontwikkeld in samenwerking met bureau Kaliber uit Utrecht. Deze wordt los geprofileerd van de reguliere vactureportal van de luchtvaartmaatschappij zodat men vanuit Tech & Data met gerichte verhalen de arbeidsmarkt op kan. “Het wordt ook een contentplatform”, IT’ers zitten overal in de organisatie, maar worden nu gepresenteerd onder één sub-brand. Het doel van Tech & Data is allereerst om KLM neer te zetten als werkgever met een brede waaier van IT-gerelateerde vacatures. Momenteel staan er 23 functies als vacant omschreven. Om de aandacht te krijgen van de juiste mensen is er een grootschalige campagne ontwikkeld: ‘UP FOR IT: Can your skills withstand a world of fiction?’ Een overtreffende trap waarin bestaande KLM-initiatieven als oplossing worden neergezet voor Hollywood-waardige scenario’s. Hugo van de Hoef, Creative Director bij Kaliber: “Met sci-fi en adventure trailers brengen we de meest ondenkbare situaties in beeld waarbij je de grootsheid en uitdaging zowel ziet als voelt. Juist deze, voor arbeidsmarktcommunicatie atypische, storylines en rijke werelden zorgen ervoor dat we bij deze doelgroep gaan opvallen.” Na afloop van deze campagne worden de opgedane inzichten bestudeerd. Daarmee worden de volgende campagnes dan weer vormgegeven.
emerce
23-09-2022 06:24