E-commerce in België groeit in tweede kwartaal van 2022 met 30 procent

De online uitgaven bij Belgische consumenten stegen met 29 procent ten opzichte van een jaar eerder in het tweede kwartaal, zo blijkt uit de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek van GfK. Da is een stijging van 29 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Vooral de dienstensector lijkt zich goed te hebben hersteld, met een stijging van 75 procent tot 1,7 miljard aan uitgaven in de periode. “We zijn terug naar de 50/50-verdeling tussen producten en diensten van voor de coronacrisis. Onze voorspellingen zijn uitgekomen: belevenissen blijven belangrijk voor de consument, ook in onzekere tijden”, zegt Sofie Geeroms, Managing Director van BeCommerce. Ondanks de energiecrisis en de stijgende inflatie, blijven Belgen online geld uitgeven. Dat waren er 6,9 miljoen in het tweede kwartaal online aankopen, een lichte stijging ten opzichte van een jaar geleden. Gemiddeld gaf elke Belg 514 euro uit voor een totaal van 40,5 miljoen aankopen.
emerce
15-09-2022 06:18