Duitse supermarkt Rewe wil af van reclamefolders

Rewe, een van de grotere Duitse supermarkten, wil geen papieren folders meer gaan uitgeven. Dat levert een besparing op van 73.000 ton papier, 70.000 ton CO2, 1,1 miljoen ton water en 380 miljoen kilowattuur energie per jaar. Jaarlijks belanden 28 miljard reclamefolders in de brievenbussen van Duitse huishoudens: een gigantische stortvloed aan papier dar vaak ongelezen in de prullenbak verdwijnt Na Duitslands grootste doe-het-zelfketen Obi kondigde ook supermarktketen Rewe aan af te zien van papieren brochures. Vanaf 1 juli 2023 zal er geen papieren folder meer verkrijgbaar zijn. De groep zal zich meer richten op digitale kanalen en advertenties in traditionele media. Als eerste stap wil Rewe de oplage van brochures vanaf begin augustus met vier miljoen stuks verminderen. Het postorderbedrijf Otto stopte in 2018 al met de productie van de laatste papieren Otto-catalogus van 656 pagina’s. Er waren geen inzinkingen in de verkoop.
emerce
28-07-2022 12:00