Snap niet tevreden met financiële resultaat

Snap, het bedrijf achter Snapchat, merkt de gevolgen van de torenhoge inflatie en de toenemende concurrentie van rivaliserende apps zoals TikTok. De omzet die Snap zelf voor ogen had werd in het tweede kwartaal niet gehaald. De omzet voor het tweede kwartaal dat eindigde op 30 juni bedroeg 1,11 miljard dollar, een stijging van 13 procent ten opzichte van het kwartaal van vorig jaar. Analisten hadden 1,14 miljard dollar verwacht. Onder de streep eindigde een verlies van 422 miljoen dollar tegen 151 miljoen een jaar terug. Het dagelijks actieve aantal actieve gebruikers steeg met 18 procent op jaarbasis tot 347 miljoen. ‘We zijn niet tevreden met de resultaten die we leveren, los van de huidige tegenwind’, zegt Snap er zelf over. Aandelen van Snap daalden nabeurs met 21 procent. Het in Santa Monica, Californië gevestigde bedrijf heeft al de rem gezet op werving. Er waren ook wel lichtpuntjes: De totale tijd die werd besteed aan het bekijken van Spotlight-content groeide met 59 procent op jaarbasis. Het dagelijkse aantal Snapchatters van 25 jaar en ouder dat content uitgevers consumeert steeg met meer dan 40 procent op jaarbasis. Meer dan 10 miljoen Snapchatters hebben ‘The Fight Inside’ bekeken, de nieuwe Snap Original met Ryan Garcia. Ook werd Snapchat + uitgerold, een betaalde abonneedienst, evenals een webversie van Snapchat.
emerce
21-07-2022 22:30