Lucardi, Sleepfast en Shoeby bij Emerce Retail

Lucardi Juwelier is de grootste juweliersketen in Nederland. Inmiddels zetten ze ook de eerste stappen in België en Duitsland. Samen met gastspreker Jolanda Ravenek duikt Emerce op 23 juni de diepte in: het zal gaan over exponentiële groei, branding, retouren en marketplaces. Emerce Retail is onze laatste videocollectie voor de zomer. Je hoort alles over de nieuwste business modellen, omnichannel retail, duurzaamheid, online branding en de ultieme online customer experience. De videopresentaties zijn na registratie gratis te bekijken. Sleepfast is in drie jaar tijd gigantisch gegroeid, maar daar komt meer bij kijken dan alleen een webshop lanceren. Het bedrijf heeft alles in eigen hand, van de onlinespecialisten, bezorgers tot cameraman. Alex Wolfswinkel, oprichter van Sleepfast, legt uit waarom. Vandaag laten Big Data & AI-technieken toe om de winstgevendheid van retailorganisaties stevig op te krikken. De technologie kan voorspellen welke basisprijs voor een item moet worden gehanteerd, welke promoprijs en zélfs welke eindeseizoensafprijzing. Louis-Philippe Kerkhove (Crunch Analytics) vertelt. Kamera Express is een omnichannel retailer gericht op de enthousiaste fotohobbyist en de fotoprofessional. De keten adviseert en verkoopt zowel on- als offline allerlei fotografiegerelateerde producten in acht Europese landen. Wat in 1995 startte als een eenmanszaak is vandaag de dag uitgegroeid tot een internationale onderneming met kleine 500 medewerkers. Van verkoop, IT, marketing tot logistiek. Ook op betaalgebied zijn er door de (internationale) groei de nodige stappen gezet. Een uitdagend project mede gezien er door diverse overnames verschillende paymentsystemen bij elkaar moesten worden gevoegd. Hoe orchestreer je dit alles? Welke keuzes maak je, en waarom? Hoe kan je de klant ontzorgen tot in de checkout, maar ook in de fysieke winkel? Er zijn veel redenen waarom bedrijven goed presteren, zoals marktpositie of technologisch leiderschap. Maar het is ook waar dat creativiteit de kern is van innovatie, en innovatie is de motor van groei. Hoe kan marketing jouw groeimotor worden? Een video van Trix van der Vleuten van Philips Domestic Appliances.
emerce
10-06-2022 06:17