Ziggo raakt in jaar 100.000 internetklanten kwijt

VodafoneZiggo heeft ook in het eerste kwartaal breedbandklanten verloren. Netto waren dat er 16.500. Dat had zijn weerslag om de omzet die daalde. Het bedrijf is gedurende een jaar zelfs meer dan 100.000 vaste klanten kwijtgeraakt. Ook nemen steeds minder mensen vaste telefonie af bij VodafoneZiggo. In totaal raakte het bedrijf in een jaar 70.000 telefoonklanten kwijt. Ziggo ondervindt stevige concurrentie van glasvezel, zeker in gebieden waar voorheen alleen DSL beschikbaar was. Uit de eerder deze week aangekondigde prijsverhogingen bleek al dat het bedrijf het lastig heeft. Voor het eerst heeft Ziggo een aantal pakketten in prijs verlaagd. Daar staat tegenover dat er 21.400 mobiele klanten bij kwamen tot een totaal van 2,5 miljoen en de convergente klanten (vast en mobiel) groeide naar 1,5 miljoen. Het totale aantal klanten viel daardoor toch nog hoger uit dan een jaar geleden: 7,3 miljoen. De omzet eindigde volgens voorlopige cijfers net boven de 1 miljard in het eerste kwartaal, de eerste daling sinds 2029. EBITDA viel iets hoger uit met 478 miljoen euro. De zakelijke markt (vast) groeide volgens de cijfers met 2,2 procent, de zakelijke mobiele omzet steeg met 5,1 procent.
emerce
11-05-2022 10:55