Nike bouwt wereld in Roblox

Nike heeft onder de naam NIKELAND een eigen digitale gebied laten bouwen in Roblox, de virtuele bouw- en spelwereld waar maandelijks honderden miljoenen gamers naartoe gaan. De fabrikant van sportartikelen schuwt digitale uitprobeersels en vernieuwingen niet en steekt nu de tenen in het water bij een virtuele wereld. NIKELAND is een kopie van het hoofdkwartier van het wereldmerk. Bezoekers kunnen er gratis terecht en hebben daarmee ook toegang tot de sportvelden en kunnen er unieke Nike-kleding krijgen voor hun avatar. Bezoekers kunnen er ook spelletjes als trefbal en tikkertje spelen. Een vernuftig element is, dat de gamers in de fysieke wereld beweging kunnen ‘opsparen’ en dat kunnen meenemen naar de digitale wereld. Dat geeft de speler extra kracht bij de ingebakken mini-games. Roblox-spelers kunnen ook eigen mini-games in NIKELAND maken, wat gebruikelijk is in de Roblox-omgeving. Roblox ging in maart 2021 naar de beurs. De koers staat sindsdien bijna op het hoogste punt. Het bedrijf heeft naar eigen zeggen iets meer dan vijftig miljoen dagelijks actieve spelers en tweehonderd miljoen per maand. In het meest recente kwartaal noteerde het bedrijf een omzet van 509 miljoen dollar (+102%).
emerce
22-11-2021 13:52