Adverteerder liep niet warm voor Singles Day

Singles Day heeft de Nederlandse adverteerder dit jaar niet echt kunnen bekoren. Rondom het van oorsprong Chinese fenomeen, op 11 november, werd slechts door een gering aantal merken specifiek geadverteerd in de Nederlandse media. De totale bruto mediabesteding was ruim 1,7 miljoen euro, blijkt uit data van monitoring bedrijf Adfact. Adfact heeft voor het onderzoek gekeken naar de bruto mediabestedingen rondom Singles Day in de traditionele media: radio, televisie, bladen en ‘out of home’ en bioscoopreclame. Opvallend is dat Nederlandse adverteerders vaker kiezen voor een langere periode met korting, in plaats van alleen op 11 november. Zo kwam MediaMarkt met ‘Singles Week’ (dagelijks 11 verleidelijke deals), hadden Easytoys en Beddenreus het ook over Singles Week en gaf parfumerie Douglas al vanaf 1 november 25 procent korting op artikelen. De parfumerie staat dan ook bovenaan als het gaat om de meeste bruto mediabestedingen omtrent Singles Day: ruim 892 duizend euro, waarvan ruim 648 duizend euro aan reclames op tv. De ‘nummer 2’ in het rijtje, elektronicazaak MediaMarkt, geeft al een stuk minder uit: in totaal 600.000 euro aan bruto mediabestedingen.
emerce
22-11-2021 06:15