John Beerens, bol.com, Pearle, RTL Nederland en Transavia winnaars van de DDMA Dutch CRO Awards 2021

De DDMA Dutch CRO Awards 2021 zijn gewonnen door John Beerens, bol.com, Pearle en RTL Nederland. Transavia wist de publieksprijs in de wacht te slepen. De DDMA Dutch CRO Awards werden uitgereikt in Het Sieraad in Amsterdam. De onderscheidingen zijn een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en worden mede georganiseerd door de DDMA Commissie CRO. Winnaar acquisitie: John Beerens Case: Fingerspitz – Kortingscodes: van teleurgestelde naar trotse gebruikers Met deze case laat John Beerens andere genomineerden Essenza Home en POPfurniture achter zich. John Beerens wist door het creatief inzetten van kortingscodes uitstap in de checkout te verlagen, daling van de gemiddelde orderwaarde te voorkomen, bezoekers te stimuleren tot een transactie en zich goed te laten voelen over hun vondst zonder dat ‘neppe’ kortingsites hiervan profiteren. Winnaar conversie: bol.com Case: Optimal Delivery Day Met in totaal 8 varianten testte bol.com of ze klanten konden stimuleren een later bezorgmoment te kiezen, zonder dat conversie en klanttevredenheid daalden. Daarmee overtrof de marketplace-gigant andere genomineerden VodafoneZiggo, Staatsloterij en ANWB. Winnaar mobiel: Pearle Case: Servicing our customers online during and after COVID-19 Door de toegankelijkheid tot hun online lenzentool op mobiel te vergroten wist Pearle meer mensen te helpen om een goed geïnformeerde beslissing te maken en conversie te verhogen. Het aantal gemaakte afspraken is daarbij niet gedaald. Pearle wist daarmee andere genomineerden Harman (JBL) en RTL Nederland af te troeven. Winnaar personalisatie: RTL Nederland Case: Personalisatie door het terug ‘winnen’ van klanten Door middel van 4 personalisatie-experimenten op hun ‘winback’-pagina van hun streamingdienst Videoland wist RTL Nederland meer klanten terug te winnen. RTL Nederland versloeg daarmee andere genomineerden Transavia en Nespresso.
emerce
04-11-2021 18:28