Bumble in co-marketing met TikTok

Datingapp Bumble sluit een Europees marketingpact met TikTok. De bedrijven gaan elkaars diensten over en weer promoten naar hun gebruikers. Daters worden gestimuleerd om zich te laten zien in de video-app en omgekeerd worden ze daar gewezen op de app om contact te vinden met nieuwe mensen. Bijvoorbeeld door te laten zien wat iemands hobby’s zijn (voorbeeld). De campagne ‘Date with Better Answers’ wordt gemaakt met geselecteerde creators, hoogactieve mediamakers, in Duitsland, Engeland en Frankrijk. In Engeland centreert de campagne zich rondom de hashtags foodtiktok en freestylefootball. De eerste uitingen zijn sinds eind vorige week te zien. TikTok heeft, zo werd gisteren bekendgemaakt, een miljard actieve gebruikers per maand. Dat is 600- à 700 duizend per dag. Het Chinese bedrijf ligt in Europa onder een vergrootglas bij privacytoezichthouders en is in een aantal landen voor de rechter gedaagd voor het overtreden van privacyregels. Foto: Thomas8047 (cc)
emerce
05-10-2021 10:04