Nieuwe media centraal tijdens Dutch Media Week

Vrijdag 1 oktober gaven Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, en Gerard Kuipers, Hilversums Wethouder voor Economie, Media en Cultuur, het startsein voor de publieksactiviteiten van Dutch Media Week. Zij deden dit door de Songfestival Xperience, een van de grote publiekstrekkers van dit jaar, officieel te openen op de Hilversumse Gooische Brink. Hoewel Dutch Media Week dit jaar met meer dan 140 activiteiten vanuit negen verschillende locaties te volgen is, vormt De Gooische Brink van 1 tot en met 10 oktober het feestelijke epicentrum voor de publieksactiviteiten. Nieuw is dat deze 6e editie van Dutch Media Week, met als thema Be Humane, een hybride opzet krijgt. Zo is het mediafestival niet alleen live bij te wonen op diverse locaties, zoals Mediastad Hilversum, Beeld en Geluid Den Haag en Rotterdam, maar een groot aantal programmaonderdelen is daarnaast ook online te volgen via de virtual venue op Dutchmediaweek.nl. Tijdens Dutch Media Week wordt 35 uur aan talkshows geproduceerd. Zoals de dagelijkse editie Business in Media, waarin Humberto Tan ondernemers, topmanagers en experts interviewt over de laatste trends en ontwikkelingen binnen medialand. Of de Avond van de Journalistiek, waar met bekende gasten wordt stilgestaan bij de 70e verjaardag van televisie in Nederland én wordt vooruitgekeken naar de toekomst van tv-journalistiek in een veranderend medialandschap. Tijdens de Sound Summit, het nieuwste programmaonderdeel van Dutch Media Week, staat geluid in al zijn vormen centraal. Naast de tweevoudig Oscarwinnaar Randy Thom als keynote speaker biedt het programma workshops, cases, interviews en paneldiscussies. Sound Summit vindt plaats op 6 oktober in De Vorstin Hilversum. Nieuwe media komen volop aan bod: maandag 4 oktober is er een talkshow over media startups. Een dag later gaat het over data en media en op woensdag gaat het over de toekomst van evenementen. Tijdens een speciale editie van het 100ste Cross Media Café, wordt terug- en vooruitgeblikt. Monique van Dusseldorp, sinds 2005 onze vaste samensteller en moderator, gaat in gesprek met adverteerders, uitgevers, mediaondernemers en wetenschappers. Onder meer met Arno Otto, Chief Transformation Officer Talpa, Lara Ankersmit, Het Financieele Dagblad, Harry Dekker, Media Director Unilever, Martijn van Dam, Lid Raad van Bestuur NPO, Maarten van den Biggelaar, oprichter Quote, Frank Volmer, directeur Ster, Jeroen Koopman, founder NewBe, Yme Bosma, voormalig manager Hyves en Natasja Paulssen, Creative Director, Dutch Rose Media. Foto Dutch Media Week
emerce
04-10-2021 08:14