Dentsu opent internationaal reclameloket Dentsu Gaming

Reclamereus Dentsu lanceert een loket waar merkadverteerders terecht kunnen om zich met zijn boodschappen te positioneren in games. Het betreft een internationaal loket waarbij verscheidene bureaus uit het Dentsu-netwerk met elkaar samenwerken. Dat zijn: Carat, Dentsu X, iProspect, Isobar, dentsumcgarrybowen, Merkle en het Content Business Design Centre. Dentsu Gaming wordt direct breed neergezet, want doet strategie, activaties en ontwikkelt intellectueel eigendom, eigen en unieke mediaproducties. De activiteiten variëren van het ontwikkelen van eigen spellen, adverteren in games, het faciliteren van e-commerce, meedoen met en het laten ervaren van e-sports en bewegingen in augmented en virtual reality. De gamingtak zal ook in en vanuit Nederland werkzaam zijn. CEO Keiichi Yoshizaki van Dentsu spreekt over het inzetten van eigen gamingstudio’s, investeren in innovatieve gamingbedrijven en strategische internationale samenwerkingen. Daarbij geeft hij geen nadere, concrete voorbeelden. Eerder vandaag werd bekend dat Netflix zijn intrede maakt op de gamingmarkt met de overname van Night School Studios. Foto: The IET (cc)
emerce
30-09-2021 12:51