Muziekzender XITE met cookieloze reclame

De digitale muziekzender XITE biedt zijn kijkers de mogelijkheid om ‘anoniem’ te kijken, zodat er adverteerders hen niet kunnen tracks en profileren. Zoals op het web en in mobiele apps nieuwe privacyregels gelden, zo gelden die ook voor online streamingplatformen. Gebruikers die niet willen inloggen en trackerloos willen kijken, moeten dat kunnen doen. XITE is hiertoe een samenwerking aangegaan met het bedrijf Opt Out Advertising. Dat gaat de zogeheten no consent-technologie leveren. Concreet betekent dat, dat de Nederlandse technologie wordt ingezet om reclame uit te serveren naar de groeiende groep kijkers die niet identificeerbaar willen zijn. “Tegenwoordig is het verplicht om consent te vragen binnen Smart TV, CTV- en OTT-omgevingen. Ook XITE merkt dat er kijkersgroepen zijn die liever geen persoonsgegevens willen delen voor advertentiedoeleinden. De groep die niet akkoord gaat met het delen van persoonsgegevens hoeft hierdoor niet meer uitgesloten te worden van relevante advertenties”, zegt Robby Kraai, director Advertising Technology bij XITE, in een persbericht. Merken die al langer op televisie adverteren, zullen geen moeite hebben met de no consent-groep. Immers, bij tv werden hun commercials altijd al ingekocht op basis van context en bereikcijfers. Dat is precies wat Opt Out Advertising. Dat bedrijf ging afgelopen voorjaar van start. Het bestaat uit een aantal voormalig leden van het digitale team van STER en technologiebedrijf Ortec. XITE is online te bekijken, via een app en op televisie via het kabelbedrijf. Het muziekplatform biedt tientallen themakanalen rondom muziekgenres. Het claimt een publiek van tientallen miljoenen kijkers. Foto: Tim Arafiles (cc)
emerce
21-09-2021 06:22