Spotify’s advertentieplatform Ad Studio ook in Nederland beschikbaar

Spotify lanceert vandaag het self-service advertentieplatform Ad Studio in Nederland. Na een testfase in 2020 waarbij een aantal geselecteerde partners het platform kon kon testen, is de dienst nu voor heel Nederland beschikbaar. In Spotify Ad Studio kunnen merken binnen een paar minuten een audio- en videocampagne in het Nederlands opzetten en deze vervolgens afstemmen op interesse, geolocatie of moment van de dag. Onderdeel van Spotify Ad Studio is een gratis tool waarbij adverteerders een eigen script kunnen uploaden en daar een voice-over stem en achtergrondmuziek bij kunnen kiezen. Spotify levert dan binnen 24 uur een volledig geproduceerde en gemixte audio-advertentie op. Verder kan de adverteerder zijn campagnes afstemmen op tijdstip, locatie, interesse of real-time context. Het minimum budget om een campagne te starten is 250 euro. Het groeiende aanbod van muziek en podcasts zorgt ervoor dat ook Nederlanders steeds meer audio luisteren. In Nederland zijn er 1,7 miljoen mensen met een gratis Spotify account waarbij advertenties worden getoond. Zij luisteren gemiddeld 6,5 uur per week. Foto boven Shutterstock    
emerce
15-09-2021 11:00