LinkedIn meest waardevolle saleskanaal, maar kwaliteit leads valt tegen

Maar liefst negen op de tien Nederlandse sales- en marketingverantwoordelijken verwachten in 2021 de meeste nieuwe klanten te werven via LinkedIn. Dit blijkt uit onderzoek van prospex onder 111 Nederlandse commercieel managers. Ondanks de hooggespannen verkoopverwachtingen rondom het zakelijke platform, vindt 48 procent van de respondenten de kwaliteit van de leads ondermaats. Opvallend genoeg is LinkedIn nu nog niet het meest waardevol. Zo noemt slechts zestig procent LinkedIn op dit moment het meest waardevolle platform. Het eigen netwerk (78 procent) en referenties (68 procent) scoren fors hoger. Naast de kwaliteit van de leads is maar liefst driekwart van de commerciële professionals ontevreden over het aantal leads dat binnenkomt via LinkedIn. Dit komt mede doordat 64 procent van hen het genereren van voldoende afspraken uit hun eigen online netwerk als de grootste uitdaging beoordeelt. Zowel op organisatie- (53 procent) als op persoonlijk niveau (57 procent) lukt het de respondenten niet om een succesvolle salesaanpak voor LinkedIn te implementeren. Foto Shutterstock
emerce
20-05-2021 13:40