Call of Duty zorgt voor omzetgroei bij Activision Blizzard

Call of Duty zorgt voor een flinke omzetgroei bij het Amerikaanse gamebedrijf Activision Blizzard. De kwartaalcijfers overtroffen de verwachtingen van Wall Street. De omzet groeide met 27 procent tot 2,28 miljard dollar. In het bijzonder hebben spelers de free-to-play games Call of Duty: Warzone en Call of Duty: Mobile omarmd. De omzet van dochter King groeide in het kwartaal met 22 procent, en telt nu 258 miljoen maandelijks actieve gebruikers, een daling ten opzichte van 273 miljoen een jaar geleden. Een succes was Crash Bandicoot: On the Run, dat op 25 maart werd gelanceerd en tot nu toe meer dan 30 miljoen downloads heeft gezien. King zag wel 70 procent groei in de netto advertentie-omzet in het eerste kwartaal, met aanzienlijke stijgingen voor zowel directe merkadverteerders als partnernetwerken. Het moederbedrijf kampt intussen wel met groeipijnen. Het heeft 10.000 medewerkers, maar er staan nog zeker 2000 vacatures uit. Toys for Bob, de maker van games zoals Crash Bandicoot, moest helpen bij de ontwikkeling van Call of Duty. Niet alles gaat goed: de fysieke esports-productie ligt door corona grotendeels stil.
emerce
05-05-2021 06:12