Retailomzet Wehkamp groeit tot 766 miljoen euro (+19%)

Wehkamp profiteert van de toegenomen online kooplust van de Nederlander en zag de omzet over 2020 met negentien procent toenemen. Hoe het nettoresultaat zich heeft ontwikkeld, meldt de webwinkel nog niet. In de zomer presenteert Wehkamp pas zijn definitieve jaarresultaten, aldus de leiding vanochend in een persbericht. Wel zou het bedrijfsresultaat hoger liggen dan in 2019. De Zwollenaren melden tegelijkertijd dat ze afgelopen jaar ook meer kosten hebben gemaakt. Ze hebben voorraden overgenomen van retailpartners en te verkopen en tijdelijk minder commissie berekend. Dat gaat ten koste van de winst. Niet geheel verrassend meldden zich in het coronajaar wel meer nieuwe klanten. Het wordt de kunst om die nieuwe kennismakingen om te zetten in langdurige klantrelaties. Voor CEO Graham Harris zijn de resultaten het bewijs dat de nieuwe strategie van zijn bedrijf werkt. Wehkamp is zich nadrukkelijker gaan richten op categorieën wonen en beauty en besteedt meer aandacht aan eigen merken als Anytime, wehkamp home, whkmp’s own en GREAT LOOKS. “Ook zien we dat onze exclusieve samenwerkingen met onder andere HEMA en Miljuschka bijzonder goed aanslaan bij onze klanten.” Harris’ juichstemming kent ook wat kanttekeningen. Negentien procent omzetgroei is namelijk niet bijster veel in een jaar waarin e-commerce als geheel met 27 procent groeide en de verkoop van producten met 43 procent. Bol.com zag de handelsomzet in het vierde kwartaal met zeventig procent stijgen. Foto: Wikimedia (cc)
emerce
04-05-2021 09:57