Merendeel verkopers geeft Amazon een dikke onvoldoende

Tachtig procent van de professionele verkopers op Amazon in Duitsland ziet geen spoor van een serieuze werkrelatie met het platform. De meesten ervaren zelfs hinder en tegenwerking, aldus een enquete onder duizend respondenten voor de Duitse tegenhanger van Thuiswinkel.org. Vorige week publiceerde het Bundesverband Onlinehandel de resultaten van de rondvraag en Amazon komt er niet bekaaid vanaf. Slechte support, moeten strijden om betaald te krijgen, oneerlijke prijsconcurrentie, producten die kwijtraken en geblokkeerde accounts. De klachten zijn legio. Het zijn niet enkel de beginnende of al wat ervarener handelaren die zich kritisch uiten richting over Amerikaanse platform. Ook handelaren met meer dan vijf jaar ervaring op Amazon hebben last van hun gastheer. Slechts vier procent van alle ondervraagden omschrijft Amazon als een goede tot zeer goede partner. Duitse handelaren kunnen echter moeilijk om Amazon heen. Het platform is met afstand de allergrootste webwinkel van Duitsland: drie keer groter dan de nummer twee, OTTO. Qua handelsomzet is het platform even groot als de tien webwinkels bij elkaar die het bedrijf volgen in de jaarlijkse toplijst van EHI Retail Institute. Foto: boklm (cc)
emerce
26-04-2021 08:39