CM.com profiteert van Aziatische aanwas

Telecom- en marketingprovider CM.com boekte in het eerste kwartaal een omzet van 50 miljoen euro (+70%). Groei in handel en aantal nieuwe klanten spelen daar een grote rol in. Ook de sterke gegroeide vraag naar spraak- en berichtendiensten zorgen voor de sterke omzetstijging, aldus algemeen directeur Jeroen van Glabbeek bij de publicatie van de cijfers vanochtend (PDF). De ondernemer gaat niet verder in op de ontwikkelingen op de Aziatische markt. Zijn bedrijf heeft kantoren in Hong Kong, Singapore, Japan, Thailand, India en China. Het bruto resultaat over de eerste drie maanden van het jaar kwam uit op een winst van 12 miljoen euro. Dat is het dubbele van een jaar geleden, pal voor de coronacrisis wereldwijd uitbrak. Voor het hele jaar verwacht het bedrijf uit Breda een verkooptotaal van tussen de 205 en 225 miljoen euro. Dat houdt een stijging in van zestig procent ten opzichte van 2020. CM.com wil jaarlijks met de helft groeien. Recentelijk verzorgde CM de ticketverkoop van 538’s oranjedag https://www.538.nl/oranjedag . Er werden tienduizend toegangskaartjes toegewezen. Nu het event niet doorgaat, krijgen de niet-feestvierders hun geld teruggeboekt. Foto: Ding Yuin Shan (cc)
emerce
20-04-2021 10:55