Intracto Group neemt Orangedotcom over

Digitaal marketingbureau Orangedotcom uit Amsterdam komt in handen van de nog uitdijende Intracto Group. Vanochtend maken de partijen de overname aan de markt bekend. Financiële details worden niet prijs gegeven. Met de overname versterkt Intracto Group zich op het vlak van marketingexpertise. Het zwaartepunt lag tot nu toe wat meer op techniek, de fundamenten van online business. Orangedotcom is tien jaar geleden opgericht door Arnoud Duiker en Michael Hardeman. Het begon als SEO/SEA-specialist rondom Google en verbreedde zijn portfolio richting social en marketplaces en aanpalende zaken als conversie-attributie, -optimalisatie, CRO en analytics. Tot de klantenkring behoren bedrijven als Samsung, QWIC, Mollie, Tony’s Chocolonely en Red Bull. Duiker zegt in een reactie aan deze uitgave: “Sinds een paar jaar worden we regelmatig benaderd door bureaugroepen en private equity-partijen om te praten over een gezamenlijke toekomst. We hadden geen noodzaak noch behoefte daar op in te gaan, maar we gingen het gesprek uit interesse wel aan. Dat matchte nooit qua cultuur en visie.” “Als je een toonaangevend bureau wilt zijn dan zul je op enig moment wel de kracht moeten bundelen met een grotere partij. Dat zagen we ook wel in. Als onderdeel van Intracto Group kunnen we meer diensten aanbieden, want er is onder onze klanten veel vraag naar zaken als development, design en creatie.” Een andere reden voor verkoop is het feit dat Orangedotcom zijn medewerkers een nieuwe horizon kan bieden, andere collega’s en mogelijkheden tot doorontwikkeling binnen de groep.” De naam Orangedotcom blijft vooralsnog gehandhaafd als aparte merknaam. Er werkt dertig man bij het bedrijf dat zich zal aansluiten bij de Amsterdamse campus van Intracto Group. Brian Hirman, Director Corporate Development en M&A bij Intracto Group: “Met Booming is reeds een sterk performancemarketingteam in huis. Samen met Orangedotcom beschikt campus Amsterdam nu over een volledig en compleet online marketingteam.” Zijn CEO Pieter Janssens vult aan: “De digitale versnelling, die we sinds maart 2020 door COVID-19 zien, is onomkeerbaar. Bedrijven beseffen steeds meer het strategische belang van hun digitale aanwezigheid en het ecosysteem, dat ze moeten bouwen en onderhouden.”
emerce
08-04-2021 06:32