Cannes Lions Festival gaat voor tweede jaar op rij helemaal digitaal

De Cannes Lions-organisatie heeft aangekondigd dat het Festival of Creativity 2021 in Cannes wederom een volledig digitaal evenement zal worden. Cannes Lions Live vindt plaats van 21-25 juni. De organisatie had gehoopt in juni terug te keren als fysiek evenement in Cannes, maar dat is niet realistisch. Frankrijk heeft nieuwe coronamaatregelen aangekondigd die zeker tot eind april en mogelijk langer zullen duren. In januari kondigde de organisatie nog een fysiek evenement aan. Kaarten daarvoor waren sinds januari te koop. Ook het omringende reclamefestival, waarop digitale media- en techgiganten prominente plaatsen gaan innemen, zou worden hervat. Lions-voorziter Phillip Thomas verklaarde toen: ‘Nu er meer vaccins beschikbaar komt, hoop ik dat we elkaar gewoon weer in persoon kunnen treffen in juni, ook als dat betekent dat we maar een beperkt aantal bezoekers kunnen toelaten.’ De digitale versie van 2020 trok tachtigduizend belangstellenden. Het komende virtuele festival is niet gratis. Het LIONS Membership-platform wordt in mei gelanceerd, waarbij alle LIONS-leden gratis toegang krijgen tot Cannes Lions Live als onderdeel van hun lidmaatschap. Het jaarlijkse LIONS-lidmaatschap kost 249 euro.
emerce
08-04-2021 09:45