Onderzoek DHL: 80% B2B-handel gaat online per 2025

Over vier à vijf jaar verloopt de meeste handel tussen producenten en leveranciers enerzijds en inkopers anderszijds via digitale kanalen. Daar zijn honderden miljarden euro’s mee gemoeid. Na de digitale transformatie op de consumentenmarkt geschiedt die nu op de zakelijke markt. Tachtig procent van de interacties gaat over een paar jaar via digitale kanalen en over zeven jaar gaat het om zeventig procent van de B2B-omzetten ter wereld. ‘De volgende golf in e-commerce’ zegt DHL Express over de B2B-markt in een onderzoek dat ze gisteren publiceerden (Pdf). Het dochterbedrijf van DHL Deutsche Post voert twee argumenten aan die voor een grote digitale kentering gaan zorgen. Allereerst staat de generatie die digitaal is opgevoed voor de deur van management- en bestuurskamers. Voor deze groep is digitaal zakendoen een no-brainer. Ten tweede heeft het coronavirus laten zien dat het bezoeken van inkoopbeurzen en persoonlijke verkoopgesprekken niet per se noodzakelijk zijn en zeker niet schalen op een manier die technologie wel faciliteert. Emerce organiseert 8 april het online evenement B2B Digital. Hoe pak je door in digital, hoe versterk je je online positie? Hoor tactieken en best practices in digitale transformatie, next level e-commerce, online klantervaring, marktplaatsen en technologische innovaties. Volg talks en tafelgesprekken van boeiende B2B experts.
emerce
01-04-2021 06:16