Leading Courses haalt 2,5 miljoen euro groeigeld op

De recensie- en boekingssite voor golfbanen Leading Courses, een Nederlands bedrijf, heeft kort voor de jaarwisseling 2,5 miljoen euro opgehaald bij een groep informal investors. Het betreft reeds zittende maar ook nieuwe investeerders die het bedrag bij elkaar hebben gebracht, vertelt directeur Ruben Meiland tegen deze uitgave. Meiland verkocht in januari 2017 zijn bedrijf Ticketscript aan Eventbrite, werkte daar een paar jaar in de VS en betrok in april 2020 zijn nieuwe functie. “Mede als gevolg van het coronavirus is de digitale transformatie in de golfbranche nu pas echt begonnen. Internationaal zijn er meer mensen dan ooit met de golfsport begonnen, ook mensen in de leeftijdsgroep 25 – 45 jaar. Met ons product zitten we in het oog van de storm. Als er verlichting in de coronamaatregelen komt, wil ik klaar staan voor een sprong vooruit.” Veel voorwerk is al verricht. De technische achterkant van LeadingCourses.com is helemaal op de schop genomen. Hij is nu modulair, gebaseerd op microservices. “Binnenkort nemen we het nieuwe platform in gebruik”, te zien in de vorm van een nieuwe site en app. “Met het oog op de toekomst is dat schaalbaar en betrekkelijk eenvoudig uit te breiden in termen van geografie, met reclameproducten, transacties of content.” De nieuwe investering wordt gebruikt om het product door te ontwikkelen, meer focus te leggen op relevante, unieke content en voor marketingactiviteiten. Leading Courses verdient geld wanneer een golfer een bezoek aan een baan boekt. Binnenkort gaat Meiland onderzoeken hoe een premium abonnement voor sitebezoekers valt. Tegen betaling kunnen de nu 140.000 leden extra digitale functies vrijspelen. “Het geeft je als golfer verschillende voordelen, op de site maar ook buiten.” De directeur hint op extra’s bij het boeken van starttijden en het organiseren van toernooien voor betalende leden, iets waar veel vraag naar is. “Mensen hunkeren naar sport en contact.” Foto: Gunilla G (cc)
emerce
08-01-2021 11:52