XXS en Cogonez vormen innovatief reclamebureau

Reclamebureau Cogonez wordt per 1 januari 2021 overgenomen door XXS Amsterdam. Door de samenwerking ligt de focus op innovatie. Met Cogonez, dat in 2018 is opgericht door Bas Oosterwal en Arjan Leest, haalt XXS naast strategie en creatie ook innovatie en technologie in huis. Cogonez zegt sterk te zijn in het verbinden en verrijken van de online en offlinewereld, bijvoorbeeld door gebruik te maken van Augmented Reality en QR-codes. De oprichters zullen het eigen team blijven aansturen en uitbouwen met de disciplines van XXS en de andere bureaus van Candid. XXS Amsterdam bestaat al 24 jaar, werkt voor grote merken als Makro en Bud en won de afgelopen jaren zeven Effie Awards met campagnes voor EasyJet, RouteMobiel, Theodoor Gilissen, de Nierstichting, Anderzorg (2x) en Kia. Sinds 2019 is het reclamebureau onderdeel van marketing- en communicatieplatform Candid, waar ook bureaus als Online Company, Daily Dialogues, Havana Harbor, M2Media en Stroom deel van uitmaken.
emerce
04-01-2021 06:27