Tweede Amerikaanse overname voor Dept

Dept koopt het vooraanstaande, nog onafhankelijke bureau BASIC® uit San Diego. Met de aankoop zet het een volgende stap in zijn ambitie om een serieuze internationale speler te worden op meerdere continenten. Vanochtend maakt Dept de uitbreiding van zijn bureaunetwerk met BASIC® bekend. Het bedrijf met 120 medewerkers is gespecialiseerd in creatief, merkbouwend werk en doet dat voor onder meer Google, Apple, Airbnb, Patagonia en KFC. In de afgelopen vier jaar won het elk jaar Webby Awards voor aan klanten geleverde producten en diensten. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. Directeur Matt Faulk van BASIC® blijft aan het roer staan bij het bedrijf dat hij oprichtte. In een persbericht laat hij optekenen: “Als onderdeel van Dept kunnen we ook data en technologie in de mix brengen. Het brengt energie en ondernemerschap, en zorgt voor die wereldwijde schaal en service-uitbreiding waar onze klanten naar op zoek zijn.” Faulks bedrijf heeft ook filialen San Francisco en St. Louis. Dept heeft nu posities aan de oostkust, de weskust en in het midden van het land. Aan de oostkust kocht werd in maart 2019 het in Boston gevestigde Rocket Insights gekocht. “Ons doel is om de beste agency ter wereld te bouwen”, aldus Dimi Albers, CEO van Dept (foto). “Eén van de belangrijkste stappen om dat doel te bereiken is het bouwen van een leading agency in de VS om onze klanten te helpen hun digital business verder op te bouwen en te versnellen.” Buiten de VS voegde Dept onlangs ook het Deense strategische design agency Sorthvid en het Zwitserse digital agency Hinderling Volkart toe. De meerderheid van de aandelen Dept is sinds eind december 2019 in handen van Carlyle. Dat investeerde vanuti zijn Europe Technology Partners (CETP) IV-fonds. De Amerikaanse investeerder met 230 miljard dollar beheerd vermogen rapporteerde enkele weken geleden een nettowinst van driehonderd miljoen dollar over het derde kwartaal (PDF).
emerce
19-11-2020 06:39