Infographic: ruime verdubbeling online Black Friday aankopen in 2020

Wat een paar jaar geleden nog een typisch Amerikaans fenomeen was, wordt nu door steeds meer Nederlanders omarmd: Black Friday. Uit onderzoek van betaalverwerker Klarna onder 1000 online shoppers blijkt dat veel Nederlanders Black Friday inmiddels zien als hét moment om in te slaan. Meer dan drie op de tien Nederlanders stelt grote aankopen uit tot Black Friday/Cyber Monday. Meer dan de helft (54%) van de online shoppers wil dit jaar één of meerdere producten kopen met een Black Friday of Cyber Monday korting. Bovenaan de wishlist staan elektronica (29%), kleding (22%), huishoudelijke apparatuur (21%) en/of beauty-artikelen (16%). De interesse van mannen en vrouwen loopt uiteen: mannen willen vaker elektronica kopen (32% versus 25%), terwijl vrouwen meer geïnteresseerd zijn in kleding (25% versus 19%) en beauty (20% versus 12%). Vooral jongeren staan vooraan in de rij voor aankopen op Black Friday. Van de 18-24 jarigen is 82% van plan hun slag te slaan. Van de 55+’ers is dat 27%.
emerce
14-11-2020 07:04