Singles Day al op 56 miljard dollar

Bestellingen voor Singles Day zijn woensdagochtend de 56 miljard dollar al gepasseerd, zo meldt Alibaba, dat het jaarlijkse koopjesfeest in China heeft bedacht. De 56 miljard was de stand van zaken om 12.30 lokale Chinese tijd. Tijdens het eerste half uur van de koopjesjacht werden al records gebroken. Er worden dit jaar zeker 2 miljoen nieuwe producten aangeboden. Dit jaar organiseert Alibaba zelfs twee koopjesfeesten, de eerste liep van 1 november tot en met 3 november, de tweede is vandaag. Met die spreiding wil men de logistiek ontlasten. Singles Day wordt sinds 2009 ieder jaar georganiseerd en was aanvankelijk bedoeld voor vrijgezellen die een cadeau voor zichzelf konden kopen. Andere bedrijven zoals Douyin (TikTok), JD.com en PinduoDuo organiseren vandaag hun eigen Singles Day. Nederlandse marktplaatsen als bol.com organiseren vandaag ook Singles Day met kortingen op games, damestassen, sneakers en smart home artikelen. Singles Day leidt de aandacht af van de ophef rond Alibaba dochter Ant Group. Alibaba verloor de afgelopen dagen bijna 76 miljard dollar van zijn marktwaarde na de opschorting van de beursnotering van Ant Group, waarin het een belang heeft van 33 procent. Foto Shutterstock
emerce
11-11-2020 05:57