Online verkopen Ahold Delhaize naar 1,78 miljard euro

De online verkopen van Ahold Delhaize, moederbedrijf van bol.com en Albert Heijn, groeiden in het derde kwartaal met 62,6 procent en alleen al in de VS met 114 procent, mede dankzij de Click & Collect dienst aldaar. De totale online handelsomzet, inclusief partners, bedroeg 1,78 miljard euro. De handelsomzet van bol.com steeg met 48,6 procent, waarbij 3000 verkooppartners werden toegevoegd. Daarmee is het totaal uitgekomen op 7000 (pdf). De totale omzet (dus inclusief winkels) steeg 6,8 procent naar 17,8 miljard euro. Bij constante wisselkoersen was er zelfs een groei van 10,1 procent. Vooral in de VS trok de omzet aan, met 12,4 procent groei. Het bedrijf moest tot nu toe wel 470 miljoen euro reserveren voor coronamaatregelen. De operationele winst kwam daarmee uit op 207 miljoen. De retailer heeft zijn logistieke capaciteit flink uitgebreid, in de VS met 100 procent en in Europa (vooral bol.com) met 50 procent. Alleen al in de VS zijn ruim 800 ophaalpunten. In het kwartaal is Albert Heijn begonnen met bezorgingen rond Antwerpen, breidde bol.com uit naar Franstalige België en werd een bezorgdienst opgezet in Roemenië.
emerce
04-11-2020 08:00