Alibaba wil meer buitenlandse verkopers op 11.11

E-commercegigant Alibaba Group wil het binnenlandse succes van koopjesfestijn 11.11 exporteren naar de rest van de wereld. De vloedgolf live shoppingvideo’s wordt uit het Chiness vertaald met lokale ondertiteling en de aflevering van pakketjes kan tot dertig procent sneller verlopen. Met die beloftes zijn er ook meer niet-Chinese verkopers en fabrikanten ingestapt op het jaarlijks terugkerende koopjesfeest. Dit jaar doen er drie keer meer buitenlandse verkopers mee dan het jaar ervoor, zo laat Alibaba weten. Live video’s op AliExpress worden automatisch vertaald uit het Chinees naar Engels, Frans, Russisch Spaans en Frans. Of vanuit het Engels naar het Spaans, Russisch en Frans. De AI van Alibaba Group doet dat. Een ander dochterbedrijf uit de e-commercegroep, Cainiao, verzorgt de logistieke afhandeling tot de last mile. Door de insourcing kan de bezorging tot dertig procent sneller, luidt de belofte. Een aankoop kan binnen tien dagen in Europa aan de deur zijn. In Zuid-Korea doet Cainiao ook een greep naar de lastmile.
emerce
02-11-2020 12:48