Publicis Groupe krimpt 10% in Europa

Adverteerders in Europa hielden ook in het derde kwartaal de hand op de knip. Dat leidde in Europa tot een omzetdaling van 9,7 procent bij reclamegroep Publicis en internationaal een minus van 9,1 procent. In zijn kwartaalbericht geeft het Franse concern er nog een positieve draai aan: “Van kwartaal op kwartaal lopen de reclamebudgetten weer op in de meeste Europese landen.” Gezien de huidige ontwikkeling van het coronavirus in de wereld waagt topman Arthur Sadoun zich niet aan een voorspelling voor het vierde kwartaal. Wereldwijd daalde de omzet in het afgelopen kwartaaal met 9,1 procent tot 2,3 miljard euro. Over het resultaat zegt Sadoun niets, enkel dat hij op koers ligt om de verwachtte 14,3 procent winstmarge te realiseren. Dat is mede het resultaat van een reorganisatie. De internationaal werkende groep van reclamebureaus wil dit jaar 500 miljoen euro besparen. Omzetontwikkeling over de eerste negen maanden van 2020: Foto: Konstantin Tilberg (cc)
emerce
16-10-2020 11:59